У вашем последњем обраћању мени, ви као
мени замеристе на некој нецивилизацији. Када сам пре много година вама, ви
сте ако ме сећање не вара и тада били члан синода, послао једну молбу, коју
понављам у прилогу, па је прочитајте, боље ће вам она, ако у вама кипти
душа за позивом а не за ждрањем, пријати од ждрања.
Тада сам био наиван мислећи да стварно имам
посла са ученим, образованим и на крају цивилизованима. Нисте на ту молбу
одговорили. Моја молба је сасвим у реду у смислу канонских начела и принципа.
Може јој се једино замерити што сам користио латинично писмо, али ја тада нисам
имао на располагању ћирилично. У мојој молби нису захтеване никакве драстичне
мере. Па нећете мене успоредити са оном смешном фигуром Лешићем, који се хвали да је синод потплатио са двеста педест
хиљада долара да би уклонили Георгија.
Све што сам тражио од тадашњег синода је да
се преиспита стање, установе чињенице и да се, нарвно после тога седне за сто и
поразговара. Но ви тада ме не удовољисте чак ни одговора. То је та прекретница
жалосна по вас. Ви неумете цивилизовано него дрипачки. Зато вам онда људи
узвраћају на адекватан начин. Судија Холанд, судија Деротић, судија Бели који је пресуђивао у Аустралији, читав низ интелектуалаца, адвоката, људи
других професија, људи интелигентних, оних са високим функцијама и положајима, дакле једном речју свет од угледа и морала, сви су они о вама стекли исто убеђење онакво како вас у пресудама многи судови по
свету описаше. Па наравно и ја који изчитавајући монге преуде о вама стекох исто
мишљење, као и они који су вам пресуђивали. А то убеђење гласи: „Ви данашњи
чланови епископата београдске патријаршије сте обични дрипци, а Буловић чак
себе и у потписима назива да је помиловани робијаш.“ У осталом Буловић и ликом
подсећа на робијаша, па му не замерам што је сопственим потписом себе правилно
описао.
Сада
почиње хаос. И како ми из табора који је уз вас дојављују, олуја тек предстоји,
пошто сте са свом вашом умишљеном цивилизованошћу, достојанством а нарочито
угледом који сте стекли код шефа ватиканског подземља, нарвно подмећући му се у
различитим позама успели да поделите и завадите народ. Уз
пут, наравно писаћу шире о томе касније. Канадски политичари ових дана, док се чланови ЦК
београдске патријаршије подмећу ватиканском тоталитарном безумљу, ови
пак траже од председника владе да изнуди извињење од
шефа ватиканског подземља, Марија Бургиља, за геноцид који је то подземље
починило над доморадачким становништвом у Канади. Да,
ватиканско подземље није црква већ геноцидна организација. Нарвно како рекох
писаћу ја о томе веома опширно.
Изгледа да Ђокићу нисте успели да нађете да
је прекршио канонска начела!? Толико од вас "виспрених и учених!"
Који не знају ни шта је у ствари доктрина Превославља, али зато одлично знају
да је ватиканско подземље "ученима и виспренима" некада сестра а
некада плућно крило, што према здравој логици везе с памећу нема.Него му на
терет бар по ономе, што ми из вашег табора причају, стављате финансијске
малверзације!? Вели мени тако један који обожава вас и сАтанасија, да је Ђокић
проневерио триста хиљада долара, тако што је од добротворне суме за поплаве, од укупно девет стотина хиљада долара,
послао шесто а задржао триста хиљада.
Која је будала правила вама тај извештај?
Добротворне организације тако и функционишу. Једну трећину или 25% задржавају
за себе, као административне трошкове, то је сасвим легално по законима ове
земље, а две трећине су дужне да наменски искористе. Ако онај што ми ову
глупост прича, не зна математику и законе, онај који вам је саставио извештај би
то требао да зна.
Тако само наставите, па да видимо и ту вашу
попвску математику на чему ће да заврши? На крају, вас је Ђокић на једној
седници синода напао да сте покрали скоро двеста хиљада долара а од вас нема
демантија. Сда ви набијате на нос Ђокићу да је лопов без доказа, јер ова прича
о триста хиљада долара не држи воду, он вас потврдно напада у јавности, за
лоповлук и ви се не браните. Узмимо да Ђокић рецимо и јесте лопов, не сумњам ја
да је он нечист, али ме интересује како то изгледа када лопов
суди лопову? Хајде
сада употребите вашу „високу мудрост“ па објасните.
Јанко Бојић
Надаље
ево како сам размишљао некада. Али док сам ја тако размишљао и писао „цивилизовани“
нису одговарали. Тек када сам почео да ишем у духу њихове цивиизације почеше да
стижу одговори.
SVETOM ARHIJEREJSKOM SINODU SRPSKE PREVOSLAVNE
CRKVE
U Beogradu
2006-01-11
Predmet: MOLBA
Preosveceni Arhipastiri Srpske
Pravoslavne Crkve:
Oni, koji raspravljaju o znacajnim
brigama moraju biti slobodni od mrznje, zlobe, prijateljstva gneva i milosrdja.
Jer ti osecaji ometju duh da sagleda pravu istinu. Jos niko nije uspeo
zadovoljiti i svoje osecaje i opstu korist. Uspesan i jak je onaj ko se samo
razumom rukovodi, a onaj ko se poda osecanjima gubi moc i tone u neuspeh. Mogu
ja vama Preosveceni Arhijereji navesti citave primere gde su mnogi povedeni
osecanjima a ne razumom potonuli u propast. Vi ste nam svetlost zato nemojte
dozvoliti da nas i vas jedna tamna mrlja pokrije i baci u zaborav. Upotrebite
znaje i visoku mudrost kada o slozenim problemima resavate. Ne zaboravite od
vas mnogo zavisi. Nemojte dozvoliti da i po drugi put neki novi Holand kaze:
Vasa ekselencio ja sam Vas Sinod u
Kanadi.
Rukovodjen idejeom da razum treba
da nadvlada osecanja kao i ugledom na Gospoda Isusa Hrista zelim samo da Vas obavestim da po mojoj proceni u Parohijama Eparhije Kanadske se dogadjaju razne neprijatnosti
izazvane ponasanjeem episkopa Georgija, koje cak nisu dostojne i za obicne
ljude, nekamo li za one koji nam Bozju Mudrost propovedaju.
Vas Brat Georgije nazvao je
Parohijane u Hamiltonu da su obicna rulja, divljaci i jos kojekakve nagrdbe im
je pridodao. Vernici Hamiltonske Parohije smatraju, verujem da i iz drugih parohija saosecaju njihov bol,
da ovakav gnev primitivizma nije dostojan cak jednom neobrazovanom smrtniku a
nekamo li onome koji sedi na jednom od prestola svetih prepodobnih otaca
nasih. On ovim činom nije samo uvredio
Srbe Vernike Hamiltona vec verujem i druge pripadnike Istocno-Pravoslavene
veroispovesti.
Nije uobicajeno da se u ovakvim
prilikama jednostranoscu rukovodimo pa Vas zato molim
da vernike udostite jedne neutralne komisije koja
bi trebalo da preispita stanje u Eparhiji Kanadskoj i na taj nacin napravi
jedan konkretan ali objektivan izvestaj, da oceni i proceni stanje pa da se na
osnovu cinjenicnog stanja preduzmu odgovarajuce mere.
Ta komisija bi trebalo da da
odgovore po sledecim spornim tackama:
1. Antagonizam.
Zasto u Eparhiji Kanadskoj postoji
antagonizam izmedju apsolutne vecine vernika i Episkopa Kanadskog, Gospodina
Georgija?
2.
Ucenje. Smatram
i tvrdim da su: duznost, prvo i obaveza svakog pripadnika Pravoslavne Crkve,
kako svestenstva tako i obicnih vernika da stiti Pravoslavlje od nepravilnih interpretacija,
pogresnih izjava i proizvoljnih tumacenja. Ovo se ne moze postici bez da se zna
sta je pravilno ucenje o veri i instituciji koju doktrina Pravoslja zastupa.
2(1) Vas brat Georgije propoveda neku
jerarhijsku diktaturu pa se samim tim ne pridrzava doktrinarnog ucenja
Istocno-Pravoslavnog, da ne kazemo da krivotvori istinu hriscanske nauke. On
umesto sabornosti i jednodusja propoveda nekavu samovolju i despotizam.
Vaseljenska Pravoslavna Crkva nije isto sto i Rimokatolicka.
(2) Po ovoj taci
komisija treba da ustanovi dve stvari: i) stepen odstupanja od kanonskih nacela
po pitanju administrativnih poslova crkve, i sklad izmedju Stautarnih zakona i
Crkvenog Pravilnika (statuta) Eparhije Kanadske; ii) zbog cega
Episkop Georgije zastupa misljenje da je Pravoslavlje toboze Jerarhijska
Diktatura a ne Sabornost i Jednodusje, i na taj nacin krivotvori istinu crkveong
ucenja?
(3) U ostalom
sta je lose sa slobodom izbora u Samoj crkvi? Za Vaseljenskog Patrijarha
Photiusa (Potija) se smatra da je bio jedan od najuspesnijih Patrijaraha u
istoriji Pravoslavlja. Iako obican vernik zbog visokog talenta on je izabran
slobodnom voljom naroda i bio potvrdjen od svestenstva, da zavede red i
disciplinu
3. Moral. Suprotno kanonskim nacelima Episkop Georgije
je dugo umesto sekretara na sluzbi drzao sekretaricu; (i) ta zena je postala
predmet spletki ogovaranja pa cak i skandala; (ii) Buduci da kanonska nacela ne
dozvoljavaju ovakvu praksu potrebno je ispitati moralni ucinak Gospodina
Georgija. (pravilo 18 sestog Ecumenskog Sabora)
4. Disciplina.
Mnogi od Episkopovih legata su ljudi loseg drzanja i ponasanja,( i) za
pojedine se cak i zna da su: kockari, a za neke se smatra da su svojevremeno
odlazili na audijencije kod Josipa Shlosera, onoga sto su ga zvali Tito; (ii) treba
ustanoviti zbog cega je on zaokupljen takvim ljudima?
5. Nenamensko koriscenje imovine. Suprotno kanonskim nacelima prostorije Crkvene ne koriste se namenski;
(i) kao primer navodim slucaj u Londonu,
Ontario gde je crkvena sala bukvalno pretvorena u najobicniju drumsku kafanu;
(ii) pocinioce ovakvih prekrasaja treba podvrgnuti korekciji, shodno pravilima
Svetih Apostola. (a.p.c. XXXXII i LVII).
6.
Zloupotreba
polozaja. Ispad u Hamiltonu
od strane episkopa je u suprotnosti sa pravilima Svetih Apostola specificno
pravilo dvadeset sedam (27) (a.p.c.
XXVII) te ga zato treba posebno ispitati i prema zapovestima preduzeti
odgovarajuce mere da se ovakvi ispadi u buduce ne ponavljaju.
Ova molba sacinjaena je prema
licnim ubedjenjima, a u odnosu i prema zapovetima
Svetih Apostola da ugledni ljudi mogu traziti od Sabora i Sinoda da se
preduzimaju mere ukoliko se prma njihovim ubedjenjima krse Bozanske i
Apostolske zapovesti. (Videti, pravilo 74 a.p.c.LXXIV Svetih Apostola). Sabor i
Sinod takodje prema zapovestima Svetih
Apostola imaju obavezu da udovolje ovakvoj Molbi. Zato se nadamo da cete molbu uslisiti, i udovoljiti vernike kako sam
unapred istakao jedne neutralne komisije da preispita stanje u Eparhiji.
Janko Bojic
¹ Pravoslavna crkava je pre svega
Saborna Crkva. Tacno da ona nije Demokratska u smislu Parlamentarnog
Liberalizma. Samim tim sto je Saborna ona je i iznad Demokratije.
Sabor: U Pravoslavlju najvaznije mesto ima Sabor kada je u
pitanju zivot crkve.Pravoslavna vera je vera u kojoj je sabor glavni organ
Crkve koji je uz Boziju pomoc odabran da bude vodic njegovog naroda. Iz tog razloga Vaseljenska
crkva je na prvom mesta Saborna Crkva. U Pravoslavnoj Vaseljenskoj crkvi ne
postoji diktatura, niti individualizam,
nego harmonija i jednodusje; njeni clanovi su slobodni ali ne i
izolovani, radi toga oni ostaju ujedinjeni u ljubavi, veri, i u svetom
pricescu. Kroz sabor, ova ideja o jednodusnoj harmoniji kao velikoj slobodi ogleda se u tome bas onda
kada lepo funkcionise u praksi. Ni jedan pripadnik istinitog sabora ne moze kao
pojedinac da presudjuje niti da namece svoju samovolju ostalima, nego se svi
clanovi moraju medjusobno konsultovati, i na taj nacin svi zajedno postici
saglasnost. Sabor je dakle zivi organ esencialne prirode u Pravoslavnoj Crkvi.
(Timothy Ware, The Ortodox Church, strana 15)
Orthodoxy has always attached great importance to the place of councils in the life of the church. It believes that the council is the chief organ whereby God has chosen to guide His people, and it regards the Catholic Church as essentially a councilor Church. In the Church there is neither dictatorship, nor individualism, but harmony and unanimity; its members remain free but not isolated, for they are united in love, in faith, and in sacramental communion. In a council, this idea of harmony is and free unanimity can be seen worked out in practice. In a true council no single member arbitrarily imposes his will upon the rest, but each consults with the others, and in this way they all freely achieve a 'common mind'. A council is a living embodiment of the essential nature of the Church (Timothy Ware, The Orthodox Church, p. 15).
No comments:
Post a Comment