Monday, June 4, 2012

Crnogorac - a sta je to?


Hrabri CrnogoracUnazad nekoliko godina pisao sam za novinar.de o hibridu zvanom Crnogorac. Drzao sam se teze da Crna Gora, jeste jednom u istoriji cak i bila drzava,  ali ne crnogorska vec srpska. Pleme Crnogorsko nije staro onoliko koliko i Karadag, ali Karadagijanci po meni su plod komunistickog virtualnog seksualizma. Jer su upravo oni ti od kojih su nastali Kardagijanci, koji su u jednom istorijskom razdoblju najvise podvikivali: “otac Staljin i majka Rusija.” Ispalo je tako nekako u mojoj masti, da sada taj seksuani fenomen izmedju jedne zrtve, ipak Rusija je naravno majka Rusa, koja je silovana od strane, sto Djilas rece domacina, od cije su se opake cudi celjad strasno plasila, dakle plod tog silovanja, izrodio je novo hibridno pleme Karadagijanci. Kako bi drugacije i moglo biti, posto do komunista nije bilo nacije koja se zvala crnogorska?


Prizovem tada svu svetsku literaturu i dokazem da sve do 1945, u Crnoj Gori ima mnogo Srba, i po neki Siptar. Ali naravno Malisor, a to su vam oni okolo Skadarskog jezera, koje Otomanlije ne uspese da poislame vec ih Mletci pretvorise u rimokatolike. Ne znam da li je bas i danas tako, ali Britanika iz vremerna mislim 1908, godine opisuje kako ti Albanci ne vole da im se zenska deca udaju za Siptara Muslimana, pa ako se to dogodi, onda ovi dodju i ubiju takvo neposlusno dete. Naravno ni sa druge strane nije bilo bolje.

Tako sada posmatrajuci Mila, osnivaca te kako je neki nazvase Milogore, on me nekako likom podseti na Malisore, te jos izvedem jedan dodatni zakljucak, da ovaj u stvari i nije nastao iz Staljinovih silovanja  vec da se neka muslimanka udala za nekog Malisora, pa da bi izbegli smrtnu kaznu oni se, mislim ti Milovi predci sakriju negde u Karadaganska bespuca, i predju u Djukanovice. Ko ce to sve znati jer, sve i svasta je narvno moguce, a pogotovu u vreme kada se medjedasta Olbrajt zaljubi u takve “karizmaticne” tipove kao sto su Milo i Hasim.

Dakle, Crnoj Gori nisu opasnost Srbi, kako pokusavaju da to skroje Kradagijanci, jer pravi Crnogorac je kao i pravi Sumadinac, ili Macvanin, ili Hercegovac, Semberijac, u stvari cestit Srbin. A posto sva svetska literatura ne spominje Karadagijance sve do pojave komunizma, onda ja razmislim da po nekoj nesreci su Broz i Staljin bili homoseksualci, kao i njihov kolega Adolf iz Austrije, te se tako jos gore cudo desilo i stvorio se monstroum. Taj monstroum upravo ti Karadgijanci su u stvari plod takvog seksualnog odnosa, proizvod ljubavi, a ne silovanja od "oca" Staljina.

Ne svidi se ova teorija mnogim Karadagancima, a da su je razumeli Gruzini tek onda bi ste videli, kakva bi se tek tada dzeva podigla. Eto ga tada pise jedan predstavnik Karadakistana iz Tornota, strasne kritike na te moje teorije. Kao da sam ja kriv za njih a ne "mama" Medjedina Olbrajt je lel te? Ja sam samo teoreticar, nekada se u praksi teorija moze pokazati ispravnom, a nekada i ne. Pa kako rekoh, najavise mi se tada usprotivio jedan predstavnik Karadigistana iz Torronta. Koji izmedju ostalog napise jednom u jednom komentaru da mu se djed piaso kao Srbin. (Posle se ispostavilo da posto mu je otac bio gluvonem, da ga je taj djed odgaio. Mislim da je tako nesto na kraju ispalo). Za oca, kaze on, ne zna, kako mu se pisao, ali se eto on pise kao Crnogorac. Kada je shvatio da i ja zivim nedaleko od Toronta, on me pozove na kafu da malo popricamo o problemu. Dok sam sedeo u restoranu na Danfort ulici, cekajuci mog sagovornika, cisto sam onako gledao kroz prozor kako svet prolazi ulicom. Jednog momenta pade mi za oko, jedan osrednjeg rasta,  koji ne koraca kao pravi muskarac, vec malo uvija kukovima, a koji po izgledu lici na Dinaroda. Minut kasnije se ispostavilo da je to u stvari bio moj sagovornik. Pomislih tada da ipak ponekada i teorija moze da se pretvori u praksu. Verujuci da je ovde geneza koju su Broz i Zugasvili zapoceli odigrala svoju ulogu.

Naravno nije ni bilo reci da moj sagovornik pokusa da razbije moja ubedjenja i uveri me u njegovu teoriju da su Karadagijanci autohtoni domorodci, koje su neki Srbi u stilu Dzona Vejna pozatvarali u rezervate i tu ih sve do 1945, jednako drzali. Jer Srbi nikada nisi bili dovoljno "civilizovani" da prihvate varvarsku "civilizaciju" odslikanu, a bogme i istoriski opisanu istinu, u Holivudskom stilu divljaka sa divljeg zapada. Zato me je i interesovalo od kuda to da se Karadagijanci tako zblize tima koji su na divljem zapadu izmislili rezervate. Posto su po teoriji koju sami o sebi pisu oni mislim Karadagijanci najblizi ovdasnjim autohtonim narodima. Ajde da ne budemo tako cinicni, nisu to bas pravi koncentarcioni logori, u kojima izumiru authtona plemena Severne Amerike, iako bogami dobro na njih lice.

I evo kako je to sve, taj drobez, meni, taj autohtoni Karadagijanac objasnio. Kaze, "da mi Srbi nismo u stanju da shvatimo sta su u stvari Crnogorci. Jer, Crnogorc za razliku od Srbina vam je gospodine najveca protuva. On ce se u Crnoj Gori predstavljati kao Crnogorac a u Srbiji kao Srbin. A u stvari je niko i nista. I eto to vam je pravi Crnogorac." Zakljucio je svoju teoriju o hibridusu Karadagijancu moj sagovornik. Mada sam se tada u sebi zapitao, da li covece, ako se i takav covekom nazvati moze, znas li sta pricas? Nisam ga to pitao. Nego se malo napravih i ja naivcinom. - I tako znaci, to su u stvari ti autohtoni Crnogorci za koje niko, citav svet, pa ni mi Srbi nismo znali sve do 1945, godine i tek kada komunisti dodjose na vlast oni ih otkrise i pokazase nama Srbima, pa i citavom svetu i otvorise taj vekovno skriveni rezervat??? Jedino me zanima kada postojite na Balakanu pre od svih, pa cak i Makedonskih Grka iz doba Aleksandara velikog, kako nikako ne uvecaste taj broj svoje populacije na vise od sesdeset hiljada? Nemoj mi odgovoriti na ovo pitanje, - velim ja njemu. Gledajuci malopre kroz prozor pre nogo sto ti pristize, shvatio sam i zbog cega. Verovatno ste se vi doselili negde iz blizine juznog pola gde ima mnogo pingvina.

Prosle godine kada sam putovo u Karadigistan, na garnici prema Herceg Novom, kada sam izlazio iz Republike Srpske, imao sam jedan veliki problem. Nisam menajo dolare u eure jer to vam u BIH nije ni potrebno. Ali u Karadigistanu vladaju drugi zakoni. Traze mi da platim 10 eura zato sto sa stranim kolima zagadjujem vazduh u Karadigistanu??? Kako nisam imao eure jedva se nagodih, posto mi se zurilo da onom torbaru na granici ovako "moderne" jel te, evornacisticke model banana republike, trideset dolara zamenim za deset eura. Boze moj nisam zbog toga propao. Nego eto cisto onako prodje mi kroz glavu onaj momenat kada sam prvi put u zivotu u Torontu sreo “pravog” Crnogorca koji mi njegovu atohtonu naciju opisa, kao sve od lista ciste protuve. Pa vala da nije onih Srba koje treba da sretnem posle ove drame na granicnom prelazu, i koji su autohtoniji od onoga Karadagijanca iz Toronta, bih uzviknuo: Neka zivi i ovaj satrap Karadigistan, jedan u nizu sto ga komunisti izumise i ovde! Ali nije to na mestu. Crna Gora je uvek kao i Sumadija Srbija, bila i ostace, a novi svetski neredi (poredci) od Staljina, Hitlera pa do ogranicenog Busa sa divljeg zapada su samo prolazna stvar.

No comments:

Post a Comment